GerryvdS.reismee.nl

Bolivia, hoogste punt bereikt, vervolgens in een diep dal

Het is nu echt reizen geblazen. Heeft het alleen nog maar meegezeten, in Sucre/Bolivia ging het mis. En dan gelijk ook maar alles op 1 dag!! Sorry, dat ik deze keer met mijn ellende begin, maar ik moet het toch even kwijt...en na regen komt er weer zonneschijn .

Helemaal in euforische stemming nadat ik op een hoogte was geweest van 5500 mtr, met een excursie vanuit La Paz naar de berg/voormalig wintersportoord Chacaltaya, was de volgende dag geheel in mineur.

Het begon gelijk al bij het betalen in La Paz, waar mijn creditcard niet werkte toen ik het hotel wilde betalen. Cash had ik niet voldoende, tijd evenmin ivm het halen van een binnenlandse vlucht naar Sucre. Servicedesk gebeld, creditcard is geblokkeerd en ik zit aan mijn max., wat volgens mij niet kon. Na aankomst in Sucre teruggebeld om uitgebreide informatie, helaas, de lijn werd na het noemen van 2 transactiesa verbroken. Meerdere pogingen in diverse belkantoortjes lukten niet. Ook geen andere NL nummers. Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen.

Bij aankomst in Sucre met een vlucht van Aerosur was er voor niemand bagage, er werd verteld dat we dit morgen om dezelfde tijd konden afhalen bij Cargo Aerosur in Sucre! Nog nooit meegemaakt, terwijl ze wel aan het uitladen waren en 1 backpackster haar oranje rugzak herkende. Gelukkig was het er ook de volgende dag.

¨s middags naar internet om foto´s op reismee en facebook te plaatsen en wat gebeurt er : alle stroom valt uit. ook dat kon er nog wel bij.

Dan maar mijn busreis naar Potosi gaan boeken. Is de komende 2 dagen in ieder geval niet mogelijk (en misschien nog meer)vanwege een blokkade van...weer niet geheel duidelijk. Maar op internet las ik dat er in en rond Potosi nogal eens stakingen en blokkades zijn en je er vast kunt komen te zitten. Daar had ik geen zin in, in deze hoogst gelegen stad ter wereld met veel zilverindustrie.

Omdat er geen Word op deze pc is geïnstalleerd en in de hoop dat ik niet voor niks mijn verhaal zit te typen stuur ik dit vast door.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active