GerryvdS.reismee.nl

Volgende week

Hola Holanda!!

Vandaag voor de 3e dag niet aan het werk ivm met mijn griepje-zware verkoudheid. Nog steeds wat verhoging maar het gaat de goede kant op. Ik ben trouwens niet de enige vrijwilliger die door zware verkoudheid is bevangen, vanmorgen ontmoette ik ook 2 anderen met dezelfde verschijnselen.

Vanmorgen ben ik eerst naar Carolina geweest op de Academia. Zij coördineert de vrijwilligers. Ik had een paar dagen na kunnen denken over mijn project en kwam tot de conclusie dat het project mij toch niet helemaal lag. Misschien heb ik er te makkelijk over gedacht, maar het voelde na 2 dagen al niet goed. Een gevoel dat er ´geen eer te behalen is´ met deze straatkinderen, hoe ongelukkig het ook is. Best moeilijk, ik had niet het gevoel ook maar iets te kunnen toevoegen. De laatste 2 dagen onderweg naar mijn werk (vorige week) met die rare kerels op het trottoir cq in de achtervolging en waar ik waarschijnlijk nog meer mee te maken zou krijgen volgens enkele Quiteno´s die ik heb gesproken hebben me doen besluiten om van baan te verwisselen. Vanaf maandag kom ik in Parque Carolina te werken, ook met kinderen en pubers met een minder fijne achtergrond (om het in het kort zo te noemen), maar zeker meer gedisciplineerd. Deze opvang wordt door de katholieke kerk ondersteund. Het is dichterbij, wat ook een pluspunt is. Het is midden in het grootste park van Quito, waar een orchideeëntuin is, een reptielenhuis (viviarium) en een grote pas waar je bootjes kunt huren. Vanaf maandag ga ik dus weer aan de slag, van 12 tot 3 is de bedoeling. Kan ik zowel in de morgen als ´s middags weer musea en de oude stad gaan bezoeken. Dat komt er nu even niet van.

Ik zat ook gisteren weer even achter internet en zag op teletekst dat Prinsjesdag achter de rug was met wat mindere vooruitzichten voor iedereen. Ach, wat ik hier om me heen zie en hoor dan is dat niet te vergelijken (een opmerking die heel erg voor de hand ligt!) met hier.

Wat me hier was opgevallen in het verkeer is dat er totaal geen vrachtauto´s rijden. Dat klopt, die mogen de stad niet in en moeten buitenom (een rondweg?). Misschien is het daarom ook wel dat je hier ontzettend veel pick-up auto´s ziet, van die auto´s waar je met z´n 2-en in kunt zitten, soms met een achterbank, en een laadbak(je). Maar die schijnen ook bestemd te zijn voor de iets grotere familie, zodat iedereen plaats heeft. Verder zijn Hyundai, Chevrolet en Kia erg populair in Ecuador. Wat ook opvallend is, is het aantal auto´s wat rond rijdt zonder kenteken. Dit was me de eerste dag al opgevallen. Bij navraag blijken dit nieuwe auto´s te zijn die maximaal 1 maand zonder kenteken mogen rijden, dan moet het nieuwe kenteken er op zitten. Ook al rijden hier met name heel veel oude bussen en auto´s, er rijden toch ook veel vrij nieuwe auto´s. Om hier auto te rijden is een ander verhaal, ik durf het in de stad niet aan. De strepen ontbreken op het asfalt, waardoor iedereen maar doet wat hem/haar goeddunkt al of niet gepaard gaand met veel getoeter. Van baan wisselen doe je hier dan ook met grote regelmaat, wanneer je 200 mtr op dezelfde baan (die er dan weer niet is) rijdt is dat veel.

Met mijn excursie naar Bellavista had ik het goed getroffen met mijn chauffeur, hij reed normaal, oftewel voor Ecuadoriaanse begrippen voorzichtig. Gelukkig maar, ik had een zitplaats voorin het minibusje. De excursie naar Cotopaxi was een ander verhaal, we reden soms nog net niet met 2 wielen door een bocht, de chauffeur was goed in het remmen op het allerlaatste moment. Wij als groepje waren daar iets minder aan gewend...Maar ook dat kwam allemaal goed.

In de Ecoviabussen weet de chauffeur ook wat ´remmen op het laatste moment´ is, als je dan staat met je handen in de beugels, is het kracht zetten met handen en voeten om overeind te blijven en niet in de armen van je buur te belanden. Soms is het zo vol dat het geen effect heeft, dan kun je niet eens vallen.

Waar ik me morgen mee ga bezig houden is o.a. mijn reis in Ecuador verder bespreken, de hotels in Banos en Cuenca, alsmede mijn reis naar de Oriënte.

Ik merk wel dat het bekijken, beoordelen, bespreken etc. van mijn reis veel tijd zal gaan kosten cq tijd in internetcafés door te brengen.

Voor nu was dit weer het nieuws uit Ecuador!

XXX Gerry

Reacties

Reacties

Abdel

Allereerst van harte beterschap en spoedig herstel. Verder denk ik dat je er goed aan hebt gedaan om van baan te wisselen. Veel succes!

Carmen

...dit klinkt heel wat positiever als het vorige verhaal. Meis, wat maak je wat mee!! Ook ik denk dat je er goed aan gedaan hebt om van baan te wisselen. Het mag dan arm zijn en mensen hebben hulp nodig, maar het is natuurlijk ook wel de bedoeling dat JIJ het naar je zin hebt!! Je doet het immers vrijwillig en je geeft hulp en steun zover mogelijk. Ze mogen (en zullen heel ws.) blij met je zijn!
Wedden dat het snel weer beter met je gaat, nu je voor jezelf hebt gekozen?! Beterschap meid en veel plezier in je nieuwe baan!
Lieve groet, Carmen

Rita

Gerrytje wat een geweldige en spannende verhalen !! En ... wat een ervaringen en misschien zouden we allemaal wel eens, al was het maar een paar dagen, naar die oorden moeten reizen om ons eigen 'probleempjes' wat te relativeren !
Is je fototoestel nog niet gemaakt ? Ik ben ook zo benieuwd naar foto's!!
Ik wacht met belangstelling op je verdere vervolgverhaal. Het is geweldig.
Ik ga nu ook wat spannends doen : een berg strijk !!

Daag.
Rita

Janneke

Hoi Gerry, wat een belevenissen allemaal.
Dus morgen (voor mij) ga je aan je nieuwe baan beginnen. In ieder geval fijn dat je 's morgens die akelige reis niet meer hoeft te maken! En misschien krijg je nu meer verantwoordelijkheid, dat is ook leuker.
Hier genieten we van een mooie nazomer, (eindelijk). We konden vanmiddag lekker in de tuin zitten, wat een verademing was na zoveel slecht weer.
Het allerbeste, en pas goed op jezelf!
Groetjes, Janneke.

Gerard en Hannie

Nu Ger blij dat je je weer wat fitter voelt en succes met het volgende project. Klinkt in ieder geval wat positiever.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active